Retur & Återbetalning
MinaStrumpor erbjuder dig en förlängd ångerrätt, som gäller 30 dagar från det att du tagit emot varan. Av hygieniska skäl ska artiklar du önskar att returnera vara oprövade och i sin originalförpackning.
Om du ångrar ditt köp, meddelar du oss på info@minastrumpor.se, så mejlar vi en returfraktetikett (ombudet kan också skriva ut etiketten åt dig om du inte har skrivare). För att du ska kunna returnera varan behöver den vara oanvänd, fri från skador och i originalförpackningen.
Returadress:
WWB Hängmatta & mer AB (MinaStrumpor)
Tel. 072-9686797
Vretvägen 13, 1 tr.
142 34 Skogås
FRAKTKOSTNAD FÖR RETUR
Du står för fraktkostnaden av returen.
Du kan skicka själv med valfri frakttjänst på egen hand. Alternativt använder du returfraktetiketten som vi mejlar dig (kostar 89 kr att använda som debiteras från återbetalningen).
Fraktkostnaden som du har erlagt vid köpet återbetalas om du returnerar hela beställningen (ej om du skickar tillbaka endast en del av beställningen).
ÅTERBETALNING VID RETUR
Om du handlat i Klarna-appen – markera gärna där att du gjort en retur, så pausas din faktura.
Om du redan hunnit betala din beställning i Klarna, så återbetalar vi dig när vi fått tillbaka varan, eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar, men oftast hinner vi med det samma dag.
I fallet att varan inte är i oförändrat skick, kan vi reducera återbetalningsbeloppet genom att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.
BYTEN
Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp – du skickar tillbaka produkten som du inte vill ha (du står för kostnaden för returfrakt), och gör sedan en ny beställning för produkten som du vill ha i stället.
OUTLÖSTA PAKET
Om du inte hämtar ut ditt paket, debiterar vi en kostnad på 200 kr för frakt, returfrakt och hantering av paketet.
REKLAMATION
Vi hoppas att du ska bli nöjd med din produkt. Om du upptäcker ett fel, vänligen kontakta oss via mejl så snart som möjligt på info@minastrumpor.se så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.
Följande information behöver vi: ditt fullständiga namn, order- eller kvittonummer, kortfattad orsak till reklamationen, bild på skadan om möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och mejladress).
Om du skickar tillbaka en produkt som du vill reklamera utan att kontakta oss innan, kan vi tyvärr inte återbetala fraktkostnaden för returen. Produkter som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.